Jag ger upp radbrytning!

Besökarantalet är, trots mina ofrekventa uppdateringar, ganska stabilt. Sitter och försöker klura ut mitt schema för imorgon (och resten av hösten). Det jag läser under mitt första år är:
* Introduction to British Media
* Features
* News Writing
* French for Media
* History of Journalism (en lecture och ett seminar)
* Politics and Current Affairs (en lecture och ett seminar)
Måndagar går jag från 11-18; tisdagar 11-14.50 och onsdagar 10-14.30; ledig torsdag och fredag. Skolan verkar, som tidigare nämnt, jättebra och det var ingen mjukstart. Hade min första presentation i onsdags och mitt första writing assignment är due imorgon.. Inga get-to-know-each-other dagar här inte - "There's a story everywhere", så vi journalister to-be har ingen tid att lata oss - vi ska hitta en story om vi så sitter i soffan och äter chips.
* Hur många påsar chips kan du äta och hålla dig inom ditt RDI (rekommenderat dagligt intag)?
* Varför envisas britter med mint i tsatsikin?
* Friends-maraton i soffan - tio tips för att undvika sittsår.
Ja, det är bara att brainstorma..
(Kanske inte direkt soffrelaterad journalistik jag vill hålla på med dock..).
Hade en jättemysig helg med Julia, och gårdagens brunch intogs (precis som förra helgen) på The Breakfast Club. En halvtimmes köande för att få bord men det är det värt! Pestomarinerad kyckling, sallad med balsamvinäger och soltorkade tomater, halloumi och hummus.. Mums.

Kommentarer
Postat av: mamma

Gud vad gott det såg ut. Tips till kvällsmat en dag.

Vågar man röra sig runt i Europa nu? Hörde att Sverige låg som tredje land i Europa på terrorhotlistan. Man skulle vara vaksam när man rörde sig på offentliga platser. Vad ska man vara vaksam mot? Det kunde UD inte svara på.

Tur att du har närma till skolan just nu. Då slipper du åka tunnelbana.



Har det gröna paketet kommit????



Var rädd om dig

love/mamma

2010-10-05 @ 13:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0