11/1/11

(Wow vilket datum! Vid 11.11 hade jag föreläsning med en radio broadcaster som sammanfattningsvis snackade om att det går dåligt för radio nowadays. Tänkte försöka gissa vad jag gör vid 23.11, men den tiden har ju inget att göra med 11/1/11.)
.
Förutom i tal.
.
Okej, här kommer min dag från i eftermiddags och framåt:
--------------------------------------------------------------------
15.30 Kommer hem från skolan och sätter mig vid datorn för att kunna plugga (som planerat)
15.32 Upptäcker att mac-laddaren inte fungerar
15.33 Tar ut laddaren, sätter in den igen och konstaterar att den fortfarande inte fungerar
15.34 Stänger av datorn, tar ut laddaren ur vägguttaget
15.34 Fungerar inte (sätter givetvis i laddaren i datorn igen OCH dosan i väggen)
15.35 Googlar möjliga fel och försöker hitta lösningar
15.55 Värdelös på teknik
16.30 Beger mig in mot Apple store i Covent Garden för att se om nån (en Apple-anställd om jag får önska) kan hjälpa mig
17.05 Blir hänvisad att boka ett appointment hos en på Genius Bar.
17.06 Första available slot är på fredag
17.06 Suckar högt
17.09 Köper en ny laddare samt ett World Travel Adapter Kit (macbook adapters för alla länders olika uttag)
17.12 Beger mig hemåt med en lättare plånbok men ett gladare sinne
17.50 Har öppnat lådorna till laddaren och till mina nya adapters
17.50 Inser att jag i lådan till laddaren även får med en adapter till engelska uttag och därför inte hade behövt World Travel Adapter Kit. (När f*n ska jag till Singapore?!).
17.51 Livet går vidare och den nya laddaren fungerar - woho!
17.52 För skojs (?) skull provar jag om den gamla laddaren fungerar..
17.52 Visst gör den det!
17.52 Eftersom att jag öppnat förpackningarna (byt ut lådor mot förpackning tidigare i texten..) går de inte att returnera any of it
17.53 Funderar på om någon i min närhet behöver apapters eller laddare
17.54 Kommer på noll och inga som hade velat köpa mina felköp
17.54 Jaha..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken optimal otur min kära vän. So far trivs jag super med min nya dator :) Hoppas helgen varit/kommer vara bra! love

2011-01-16 @ 01:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0