Fyrtal i ettor

Frågade mamma och pappa häromdagen om de visste vad Wikileaks betyder. Efter att en timme hade gått - och jag fortfarande inte hade fått något (rätt) svar - så frågade jag en sista gång:
Jag - Gissa.
Mamma - Wikilee, nä det är svårt.
Jag - Va?
Mamma - Ja, Wikileeee.. Jag vet inte.
Det hade kunnat vara att grundaren hette Wiki Lee i ett parallellt universum. Hade förresten en avart av Assange på gårdagens nyårsmiddag. Mamma är otroligt duktig på att ta existerande och kända ord/låtar/personer/fenomen och göra om dem till versioner hon gillar bättre. Återkommer med fler exempel när jag kommer ihåg dem och det inte är nyårsdag.
Innan jag fick reda på att Assange var från Australien så trodde jag att han var tysk. Väldigt konstig accent.. (Dessutom gick han på 37 skolor och 6 olika universitet när han var yngre).
("Wiki" kommer från det Hawaiianska ordet för snabb; leaks från engelskans "läckor").
Radbrytning fungerar inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0