Radbrytning funkar inte..

I och med att nyårsafton/nyårsdagen inträffade under en helg detta år verkar det som att folk (inklusive jag själv) gjort lördagen och söndagen till en frizon där löftena för 2011 skjuts fram. De implementeras - tillämpas - alltså inte förrän den tredje, det vill säga imorgon. Mina löften är the usual: träna och äta bra; inte skjuta fram saker (plugg); våga mer; inte låta en hairstylist student klippa mitt hår för 10 pund..
Efter att frisörskan to-be (hope not) ansåg sig klar med klippningen/avrättningen av mitt hår kom hennes tutor och inspekterade resultatet. Hans verdict? "You should know how to do this by now, but you really don't." Jag som redan innan tutorn sågat studenten vid fotknölarna undrat när mitt hår skulle få lämnas ifred, hade nu fått bekräftat att jag såg ut som f-a-n; Lina gjorde ett tusen gånger bättre jobb i somras med en kökssax.
Är det förresten bara jag som avskyr klipprocken? Ja, ni vet den där som orsakar klaustrofobi och några extra dubbelhakor. Ungefär lika panikframkallande som polotröjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0