Yo

Sitter och kollar kläder på Net-a-Porter medan jag har igång War on Democracy: en dokumentär som skildrar det politiska läget i Latinamerika och USA:s inblandning i andra länders inrikespolitik, samt deras war on terror. Se den! (Fascinerande med USA:s Big Brother-komplex).
.
Helt otroligt hur många "mindre vackra" kollektioner det produceras; nedan är i alla fall plagg - och en väska - jag hade velat få hemskickat wrapped in tissue-paper.
.
.
Från top left: Blus från Iro; jacka från See by Chloé; kofta från Acne; topp från ALC; klänning från Vanessa Bruno Athé; topp från See by Chloé; tröja från Chloé; kavaj från 3.1 Phillip Lim; Chloés Partay bag; blus från Antonio Berardi.
.
Vad händer mer? Jo, mina finals/exams börjar den 19:e april så jag spenderar dagarna med att revisa inför dessa. Inom loppet av två veckor kommer jag skriva fem exams på tre timmar vardera. Det som ska tentas av? Kunskap jag lärt mig sedan september förra året. Vår British Media lecturer är verkligen speciell - orkar inte förklara henne mer ingående - och hon har fått för sig att vi ska kunna allt som har med just British media att göra. Det spelar ingen roll om vi inte har gått igenom det på lektionerna - vi ska kunna det! Har därför spenderat någon/några timmar på att Googla olika tidningars editors/proprietors/columnists; när tv-program såsom Panorama sänds (8.30 pm, måndagar); vilken dag the Economist kommer ut i butik (fredagar).. Känner inför det här ungefär som jag kände inför mycket av matten på gymnasiet: när kommer jag någonsin använda mig av andragradspolynomer eller logaritmer (förutom i ett blogginlägg x antal år senare)?
.
Har förresten lyckats bli sjuk, så gick för att köpa cold relief-tabletter idag då jag är förkyld, har huvudvärk och allmän värk i hela kroppen. 16 tabletter för 69 pence, det vill säga cirka 7.50 svenska kronor.. (Sedan fanns det Ibuprofen - Alvedon - som kostade 29 pence, cirka 3.50 kr, för 16 stycken men de vågade jag mig inte på..). Vad kostar ett paket Alvedon i Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0