Populär

Stopp, säg inte att det är omöjligt, för jag vet att det är möjligt

Trots att jag vet att du aldrig kommer kolla åt mitt håll, kan jag säga att det kommer du göra en dag

Kan jag säga att det kommer du göra en dag

.

Jag kommer vara populär, jag kommer vara populär

Jag kommer komma dit, populär

Min kropp vill ha dig, tjejen

Jag kommer få dig när jag är populär

.

Jag kommer sträcka upp mina händer mot ljuset (”Hands up in the lights” – vad exakt menar Kempe?)

Du kommer att se mig dansa för mitt liv

Jag kommer vara populär, jag kommer vara populär

Jag kommer att komma dit, populär

.

Sprid nyheten, jag kommer att ta fajten för strålkastarljuset dag som natt

Jag kan inte ta detta till nummer ett (?? obviously he could)

Bli någon innan du är försvunnen, bli någon innan du är försvunnen

.

Paragraf två och tre repeteras.

.

Åh-åh-pop, åh-åh-pop, åh-åh-populär (trodde faktiskt att han sjöng åh-åh-åh – låten får en helt ny dimension nu)

Åh-åh-pop, åh-åh-pop, åh-åh-populär

Åh-åh-pop, åh-åh-pop, åh-åh-populär

Åh-åh-åh, åh-åh-ååh (crescendo med två å:n!)

.

Jag kommer vara populär, jag kommer vara populär

Jag kommer komma dit

Min kropp vill ha dig tjejen, min kropp vill ha dig tjejen (två gånger till och med)

Jag kommer få dig när jag är populär

.

Jag kommer sträcka upp mina händer mot ljuset

Du kommer att se mig dansa för mitt liv

Jag kommer vara populär, jag kommer vara populär

Populär!

.

Alltså seriöst. Well, i denna verklighet kan jag och min syster ställa upp med vår låt ”Crazy girl in this crazy world” – komponerad under en skidsemester i Österrike för en sådär tio år sedan – i nästa års melodifestival.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hahaha. Jag vet vem som kan framföra den!

Tror du vet vem jag syftar på..

2011-03-15 @ 18:51:34
Postat av: Jessica

Åh herre gud, vilken pinsamt dålig text när man tänker på vad han sjunger. Vilket man förstås inte gör eftersom man stängt av öronen då Sam o Victor har den på repeat i ett år nu. Då han kanske kommer med en lika tung låt igen. Plus är ju i och för sig att Manboy har kommit i skymundan nu;)

Ha det gott Bella!

Kramar från oss

2011-03-15 @ 22:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0