Hello Hey

På en av våra blogglektioner - ja, vi skriver en blogg som skoluppgift men det än anything but a blog: det är enbart nyhetsartiklar (de har helt missförstått konceptet häröver) - fick vi lära oss att absolut inte ursäkta för avsaknad av inlägg.
.
Med det i åtanke avslutar jag därför inte mitt blogguppehåll med ett "long time no see"-inlägg.
.
Har Jamie's Dream School - en dokumentärserie i sju delar där Jamie Olivers mission är att ge 20 ungdomar som lämnade skolan utan GSCEs en andra chans - på i bakgrunden. En brittisk version av Klass 9A, med en twist såklart. Inte nog med att programmet leds av Oliver, ungdomarnas lärare är framstående personer inom olika fält: Alastair Campbell - Blairs gamla spin doctor; Daley Thompson - f.d. OS-guldmedaljör, och så vidare.
.
Jag älskar denna typ av program - försök till förbättring av något ohållbart/skadat/dysfunktionellt - och än en gång imponeras jag av de som väljer att utbilda sig till lärare (med tanke på dagens skolmiljö). Jag hade kunnat tänka mig att bli lärare i antingen svenska eller engelska. Har så länge jag kan minnas älskat språk, och många gånger har jag somnat med en ordlista på magen.
.
Ja, det är bra kvällsläsning.
.
Annars så flyter livet på (daterat uttryck) som vanligt. Mamma och pappa var här i fem dagar för snart en vecka sedan och vi hade det så bra som det bara går. Tack, tack, tack för att ni är så underbara.
.
Nä, nu ska jag fortsätta se på Oliver och gänget (hehe).
.
Until next time!
.
.
Nog för att jag visste att mitt vänsteröga är större än mitt högra men..
.
(Låter som ett white trash-quarrel utanför mitt fönster. Haha, ackompanjerat av en katt som varje (!) kväll jamar som om hon/han blivit skjuten i benet).

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh inlägg!

Måste se nya Jamie-programmet. Love him.

2011-03-13 @ 18:48:57
Postat av: Bella

Ja, han känns så äkta. Finns på Channel 4s hemsida on demand :)

2011-03-13 @ 19:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0